KLIK

Tuesday, November 22, 2011

morning semua..alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masalah aku sudah settle. thanks to Allah kerana telah mempermudahkan urusan ku..kadang2 aku terfikir jugak. tidak semua benda yang aku doakan cepat di makbulkan. ada yang telah lama aku mintak tp masih belom di kabulkan dan ada yang cepat di makbulkan. semuanya dengan kehendak Allah s.w.t. ber"fb" pagi ni aku terbaca dua kata-kata hikmat yang telah memberikan aku kekuatan dan pengajaran.



As salamu'alaikum sahabat FB yg d kasihi. Syukur n tahniah krn masih hidup, beriman n berfikiran positif. Tahniah juga kpd Harimau Muda (HM) krn memenangi pingat emas. Pengajaran penting yg kita dpt drp kejayaan HM tersimpul dlm hadia Nabi saw: Allah bila nak beri kebaikan kpd hambaNya, d mulai dgn musibah. Pasukan HM mengharungi ujian getir bermula dgn jadual perlawanan di ubah2, tempat latihan terlalu jauh, d hina media tempatan, d ganggu dlm perjalanan ke Gelora Bung Karno, etc. Justeru, jika ada d antara kita yg hadapi sebarang masalah atau ujian, besabarlah, betulkan niat n amal, doa yg kudus, buat yg terbaik n tawakkal kpd Allah. Kejayaan insya Allah menunggu kita. Wassalam

first word i got from Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah's fb. beliau adalah seorang penceramah yang aku kagumi. teringat dulu zaman-zaman sekolah rendah tyme bersiap- siap kemas barang nak g sekolah, mesti tengok laman nurani and then ada segmen beliau. tyme ngah kayuh beskal nak g skolah tu pon aku cam leh dengar lagi cakap2 dia terngiang-ngiang kat telinga.

word yang kedua aku copy and paste from page awek kawan sekolah aku.

Lelaki yang bajet-bajet boleh dapat semua perempuan ni kononnya ayat dia style habis ni yang boleh bertukar-ganti perempuan ni mungkin nanti dia nak anak perempuan dia pun dapat laki yang serupa macam dia kot hmm kikikiki

Always be kind to everyone, even those that are unkind to you; then sit back and watch Karma do its thing.

No comments:

Post a Comment