KLIK

Monday, July 4, 2011

h i d u p

dah lama rasanya aku x berkongsi cerita kat blog ni kan?..Hmm..actually now ni mood aku sentiasa berubah2..dengan family probs lg..and then lepas kecewa lg..so kesihatan mental dan emosi aku pon xberapa stabil..kadang2.  rasa give up sangat dengan apa yg berlaku kat hidup aku skrg nih..inilah DUGAAN yang di turunkan oleh ALLAH swt kepada ummatnye untuk menguji kekuatan iman seseorang tu..ya Allah jika ini adalah dugaan untuk kebaikan ku di masa hadapan maka aku terima nya dengan pasrah ya Allah..tp kadang2 aku terasa amat lemah untuk menghadapi semua ini ya Allah..lepas dugaan yang Kau turunkan kepada kakak aku..dengan penyakit itu Ya Allah..Kau turunkan lagi ujian ke atas ku dengan kehilangan seorang lelaki yg telah menjadi tempat aku berkongsi suka duka selama lebih kurang 4 tahun ini..kemudian aku di kejutkan dengan incident yang menimpa ibu tercinta..ya Allah aku pasrah ya Allah..walau pada mulanya aku seperti orang x keruan..ya Allah aku amat kesali dengan apa yg telah aku lakukan dahulu..mungkin ini balasan untuk aku kerana pernah mainkan perasaan ummatMu suatu ketika dahulu..akibat cinta aku merana..akibat cinta aku buta..aku gagal dalam menilai permata dan kaca..dan untuk org itu..kamu selalu berpesan pada aku.."hargailah seseorang itu sebelum org itu meninggalkan kamu" dan kini sememangnya kamu telah meninggalkan aku...kenapa ketika itu aku begitu memandang remeh akan hal itu?.. padahal aku tahu..cinta sejati ialah pengorbanan..aku meninggalkan cinta yang dihulurkan demi mengejar cinta yang makin lama makin hilang..hanya aku yang mengejar cinta sedangkan pemiliknya makin lama makin jauh membwa cintanya itu pergi..
ibu..aku banyak berdosa pada ibu..aku selalu mengecewakan ibu..maafkan aku ibu..ya Allah berilah aku kesempatan untuk mmbalas dan membahagiakan ibuku..kerana hanya aku lah harapan ibu dan kakak2 ku..aku lah lelaki dan akulah perempuan di dalam keluarga..jika aku lemah bagaimana aku mahu memastikan keluarga ku kuat?..jika aku lemah bagaimana aku hendak menyediakan tempat berpaut untuk mereka??.. ya Allah ya Tuhanku..permudahkanlah segala urusanku..dan jauhkan lah segala kejahatan dariku..amiiinnn ya rabbal alamin..

No comments:

Post a Comment