KLIK

Wednesday, May 2, 2012

MONYET MASUK U..

sakit tekak aku menjerit - jerit gara-gara sekor monyet besar + hitam dan muka bengis. 
tengah syok-syok aku dok blogwalking tetiba bunyi bising dari tingkap pandang ke arahh meja study aku..terkejut monyet aku tengok makhluk hitam berbulu-bulu tuh jengul kan kepala ikot celah-celah gril bilik aku. 

tangan dia plak tengah berusaha gigih nk keluarkan aku punye lilin wangi dari lubang gril yang bawah cket tuh. menjerit0jerit la aku pe lagi..abeh terkeluar suara-suara garau. xde control2 dah. jiran depan pon ikot bukak pintu. depa soh aku amek penyapu acah-acah monyet tuh. tp..mak aiihh tak makan saman punya monyet. dia boleh plak wt muka garang pandang aku gaya takpuas hati. 

then dia panjat naik ke bilik atas. so aku ngan rasa takot-takot lagi p lah nak tutup tingkap kan..
then monyet tuh jengul balik muka huduh dia tuh sambil wat aksi nak terkam masuk bilik aku. menjerit lagi la aku..budak-budak depan kata apa.." ingat drama dah abeh,upenya ada lagi"
seb bek la ada junior tolong halaukan. dia pegang penyapu ketok2 kat langsir tuh then aku plak cepat-cepat tutup tingkap.selamat...


then aku sambung la berjalan-jalan kat blog orang neh..

10 minit kemudian..


"aaarrrrrgghhhhhhh..monyet2.. weh monyet"


bilik depan aku plak kena serang..gggrrrrr monyet ni memang la xmakan saman kan. then junior yang tolong aku td jugakla pg halau kat bilik depan neh. 

# monyet sekarang kat BMI neh memang jenis yang tak takot orang gamaknye. then dia bukan merompak makanan. tapi lipstik, kotex, pensel case then perhiasan atas meja study tuh. kalo dia dapat masuk bilik lagi la beraya sakan kacau bilaukan bilik orang. sabun pon dia curik weh. nak buat mandi kot ye 




kalo monyet rupa camni takpe la jugak..comey.. muka mintak belas kesian je aku nengoknye

No comments:

Post a Comment