KLIK

Thursday, May 3, 2012

POPCORN SNEK YANG COMEL



korang suka makan popcorn tak???
aku suka sangat-sangat. semalam kat area college aku neh ada pasar malam.ada satu tempat je yang jual popcorn. nak beli selalunya kena tunggu lama ikot turn la. majoriti yang menunggu adalah student perempuan UIA dan UNIKL BMI. yang laki??..diorang tak suka popcorn kowt (0_0)
dah 2minggu aku xdapat beli popcorn so semalam konon-konon balas dendam la aku beli popcorn nampeket tuh.. makcik tuh jual 3paket RM5.. so RM10 la aku laburkan untuk popcorn je. ( untuk stok sambil study sambil makan.eh aku cam sambil makan sambil study sebab yang masuk mulot lebih banyak dari yang masuk otak )..kehkehkeh...

image dari google. 

popcorn ni buka sebarang jajan ohkey. dia ada khasiat tersendiri. popcorn kalo yang takde minyak mengandungi 30 kalori. kalo yang ada minyak 55 kalori je walaupon ditambah mentega cair pun,kalorinya hanya 90-120 sahaja.’Popcorn’ bukan sahaja kaya dengan karbohidrat,rendah lemak,tetapi berserat tinggi juga.Ini membuatkan ia menjadi snek yang berkhasiat dan mengenyangkan dan sodaaaappp
.American Dietetic Associationmenyenaraikan ‘popcorn’ sebagai snek berserat tinggi dalam senarai “10 Great Ways to Fiber Up”The American Diabetes Association pula menyatakan bahawa ‘pocorn’ sebagai pengganti kanji dalam diet mengawal berat badan.. ( kurus..kurus..kurus...)



sumber dari: internet

No comments:

Post a Comment