KLIK

Friday, June 29, 2012

malang menimpa

assalamualaikum...


hari ini dua kejadian malang dah menimpa aku. yang pertama aku nak transfer duit kat anak buah aku. so sebab malas nak pergi Bank Islam kat Wangsa Walk tuh maka aku pon transfer ajelah via cimb clicks. so dengan confident nya aku pun masuk kan no akaun dia. then submit TAC code bagai. ok transaction success. pukul 5 macam tu akak aku call kata anak buah aku pergi check duit tapi tak ada pun duit yang aku transfer tuh. sembang dengan kawan-kawan baru lah aku tahu kalau transfer ke akaun bank lain dia memang akan take time. macamana aku boleh lupa. 


so di sebab kan anak buah aku dah nak keluar outing besok so nak tak nak terpaksalah aku pergi Bank Islam kat Wangsawalk tuh. masa tuh pulaklah bank tuh blackout then technician take time untuk repair. mula-mula dia kata setengah jam.. then sejam plak dah. tengok jam dah pukul 8 malam. so ambik keputusan untuk balik rumah dulu mandi dan tukar baju ( sebab aku pergi bank tuh maghrib-maghrib still pakai jaket UNiKL ). kul 10 camtuh aku pergi balik. haa.. masa aku nak masukkan no akaun tuh lah baru aku perasan yang no aku masukkan tuh tak cukup 1 satu digit.  dia kan ada 14 digit no tapi yang aku masukkan tuh 13 je.. so maknanya yang aku transfer pakai cimb click td pun SALAH lah jugaakkkk...!!!


menggelabah ayam aku. balik tuh double check kat statement cimb click. SAH aku dah salah. call customers service then dia kata kalau betol no akaun tu INVALID nanti pihak Bank Islam akan pulang kan balik ke CIMB dalam masa 3 hari. then take another 3 hari lagi untuk masuk balik ke akaun aku.. 


harap-harap sangat yang aku dapat balik duit aku tuh biar pun lambat. sebab nya itu duit bulanan MARA aku.plak tuh harini...baru masuk. tak dapat balik rugi gitu je laaa...

so moral of the story is.. sila check betol-betol no akaun tuh sebelum transfer. dan moral untuk pengguna Cimb Clicks is.. re check no akaun tuh before masuk kan TAC number. once you all dah masuk kan TAC tuh.. dah tak boleh buat apa dah laaahhhh... even no akaun yang anda masukkan itu TIDAK CUKUP DIGIT..

6 comments:

  1. Huhu! Pernah terjadi macam ni.. Masa tu nak topup.. Baik punyer masuk no. phone.. Tp check2 sampai ke tengah malam tak masuk2 gak kredit.. Check ngan customer service rupanya tersalah masuk ke no. orang lain.. Huwaaa! Melayang camtu jer 30 hengget.. Boleh makan macam2 tu.. Sobs! T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. huu... ni RM100... lebih dari bill broadband sebulan..sedihnyee

      Delete
  2. hehe, lain kali check btol2x
    biar bratos2x kali..janji puas..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuu..nak wat camana benda dah jd kan..sobs sobss..redha je la

      Delete
  3. ape la min nie..hehhe.. so u nie student unikl mane ea? hehe

    ReplyDelete